Isnin, 16 Februari 2009

Nak gi Surabaya ke nak beli pasir,batu dan simen?

Adusss.... susah susah.... satu lagi persoalan yang rumit nih...

Korang tentu dengar Air Asia bagi tempat duduk free 500,000 tempat duduk kan?

tu lee... aku gatal lak tangan tengok web site dia.... hari tu 11 haribulan... tempoh tempahan habis 15 haribulan... aku tengok gak tiket untuk destinasi tempatan banyak dah habis... ke KK.. Ke Kuching.. Ke Labuan.. Ke langkawi... dah penuh... aku klik gak web site go holiday... tempah tiket dan hotel... pun dah habis!

Bila aku tengok banyak dah habis... lagi teruja lak aku nak tau kat mana lagi yang free... semak punya semak.... ada 2 destinasi luar negeri yang menarik untuk aku pergi... Padang dan Surabaya Indonesia... tarikh aku nak pergi lak cadang cuti sekolah Nov atau Dec...

dalam tengah cari tuh... ada le tarikh 2/3 hari sebelum raya Korban bulan Nov... dalam cuti sekolah gak tuh.... harga pergi: FREE... harga balik: FREE!

Peeehhhh!! kecur air liur aku tengok.... aku kira lak... nak pergi ngan bini dan 2 anak aku... kena beli 4 tiket.... total semua pergi balik campur cukai tolak insuran: RM320 untuk 4 orang!

Tapi hargee tiket je lee... hotel lain kira... aku congak congak lagi... aaaahhhhh ada 9 bulan lagi nak kumpul duit hotel dan jalan jalan....

Tangan kiri aku mula gatal gatal.... tengah tengah berangan tuh.. bini lak ajak ke Tesco... aku teruskan berangan dalam kereta....

Tengah syok berangan... teringat lak nak siapkan taman sayur kat belakang rumah dan simen untuk letak penyidai kain.... nak pakai duit gak tuh... aalllaaamaaakk!!

Nak gi Surabaya ke... nak beli pasir... nak gi Surabaya keee.... nak beli pasir....

fikir punya fikir..... masa tengah tolak troli kat Tesco tuh... aku cakap ngan bini aku.... nak beli pasir lah.... akhirnyaa......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bagi lee komen korang...