Isnin, 2 Mac 2009

Kantoi lagi projek aku!!!

Susah betul leeee!!!
duit kalau dah ada tapi tak cepat cepat gunakan ... ini lee jadi nyeee......
sepatutnya aku dah beli tanah, pasir dan sebagainya...
mangkuk hayun betul aku nih... dah tak cukup lak duit aku nih...
2 hari lepas ada projek katering baru aku.... dah terpakai lak duit tuh buat modal... seminggu sebelum tu lak.. aku pakai duit tu buat bayar duit bukak booth unit trust aku kat Perodua...
susah tul leee kalau buat bisness sendiri nih... kalau makan gaji.. senang nak buat budget...
hujung bulan... duit dalam poket ada RM1 pun boleh jadi RM ribu ribu ringgit...
Kita orang yang bisness sendiri nih.... duit simpanan tuh kami orang kata modal... bila ada projek baru... modal tu pun mengalir lee keluar... kalau ada untung... kita orang simpan dalam tabung ... bila modal pusingan tak cukup .... korek balik tabungg..... ehmmmm... cam tuh leee...
hai rumah...rumah...
hujung bulan nih ehhh awal bulan nih... dah awal bulan lee... dah kena 1st payment... itu aku tak kesah sangat... bank dah dibayar... rumah tak pindah lagi... laman tak siap lagi... wiring ada yang tak siap lagi... Waddduuuhhhhh!!!!
Tapi syok gak kat rumah lama nih.. walaupun rumah kos rendah, jiran kitaorang bagus bagus... sayang lak nak pindah...
lagi pun rakan kongsi 7 orang syarikat aku nih pun pakar pakar masak... semuanya makcik makcik... masakan diaorang memang aku puji... macam masakan rumah emak kita...
Bila time projek masak memasak nih... memang riuh rendah... macam kenduri besar... aku nak bagi arahan pun bertapis tapis gak...
Aku tekadkan dalam hati sebelum Jun nanti aku mesti pindah rumah baru... walaupun hati berat nak pindah dari rumah kecil sekarang...

2 ulasan:

  1. Sedihnya Makcik dgr cita kamu ni... kalau Makcik, makcik wat bisnes ni je..
    Jenguk la blog Makcik... nanti kamu tau sendiri. Klik kt LOY tu ya..

    BalasPadam
  2. Menarik gak blog Makcik tuh... sambil sambil jual barang tuh... rekomen lee katering saya... insyallah... modal pakai mulut jek dapat 5% dari sales... bayangkan kalau ada tempahan katering 1500 orang dengan caj RM12 seorang.. komisen: RM900!

    BalasPadam

Bagi lee komen korang...