Jumaat, 3 April 2009

Laman penuh ngan benda benda bahaya!!

Pertimbangkan apa yang aku nak cakap nih...
hati hati bila kemas semak samun di rumah lelong korang!!
Korang bertuah kalau rumah yang korang beli tuh.. 2 atau 3 bulan jek kena tinggal..
tapi rumah aku nih... dah 7 tahun khabarnye kena tinggal... faham faham je lee siapa atau benda apa lak yang tumpang kat rumah tuh....
Aku tak cita lee yang seram seram... kalau aku cita kang... aku sendiri yang naik bulu roma!!
Tapi sebelum tuh.. baru baru nih aku terjumpa tangkal bungkus dengan kain kuning paku kan kat pintu belakang rumah!!... masa tuh aku nak cat pintu.. aku buat tak peduli jek... maklumlee aku tak percaya ngan tangkal nih... boleh jadi syirik lak nanti.. aku takut ngan Allah jek...
Kat laman belakang aku tuh... semak dia dah setinggi pinggang aku... aku ambik keputusan untuk cangkul jek semak samun tuh... ahhh bukan sebesar mana pun... itu pun ala kadar jek.. maklumleee malam nih tetamu dah nak tidur kat rumah tuh...
Dalam cangkul cangkul tuh... aku jumpa lee macam macam benda..
Biasa leee kita nih manusia yang sentiasa nak senang... kalau korang duduk sebelah.. pas tu masa kemas rumah tuh ada lak sinki pecah.. mangkuk jamban pecah.. kat mana korang nak buang... biasanye lee kan korang atau aku sendiri akan lemparkan kat semak... dalam kes nih rumah aku dulunya semak hutan belukar!!
serupa gak kalau korang nak buang benda benda yang Majlis Bandaran tak kutip seperti kayu, paku, kaca, almari, kerusi, bangkai....
Hahhh... benda benda tu lee yang aku jumpa!!!
suspend gak bila jumpa satu plastik tuh... besar gak... bila bukak terkejut gak.... penuh seramik pecah... tajam tajam.. paku... besi tajam... peeehhhh bahaya beb!!
Nasib baik tak jumpa tengkorak kucing ke... anjing keee.... manusia kee...
Tapi aku jumpa gak bangkai burung kelawar kat dalam rumah aku tuh.. ngan bangkai tikus.. sebab dulu ada sarang burung kelawar kat rumah aku...
Kalau korang nak tau kat mana rumah Bat Man.. rumah aku lee tuhhhh...
Soooo kalau korang kemas semak samun rumah kosong... hati hati sikit... baca baca leee apa patut... jangan buat kerja masa hujan gerimis waktu senja... dan yang paling penting ... pakai kasut... kaca banyak!!!....

4 ulasan:

  1. assalamualaikum, nak tanya berkenaan rumah tu sekarang? ada keje 'follow-up' apa2 tak berkenaan dengan tangkal tu selepas masuk rumah?

    BalasPadam
  2. hampir setahun duduk,alhamdulillah k je... tak da benda pelik berlaku...

    BalasPadam

Bagi lee komen korang...