Rabu, 15 April 2009

Laman Belakang: Taman segera untuk tetamu









Bila Hujan Panas Hujan Panas 3 bulan yang lepas, rumput, lalang,pokok ubi segar pun naik dengan meriahnya... hutan dah balik belakang rumah..
Pokok ubi menjadi sasaran utama aku kerjakan.... bila dah tebas, ubinyee aku bawak balik bagi kat mak aku buat lepat....
aku cangkul aje semak semak tu... sebab nak cepat siap kerja... kalau diracun kang tunggu 2/3 hari lak....
dah tercabut semua lalang tuh.. aku beli satu roll plastic murah... jernih punya.. kat hardware harganya RM11.00 satu roll.. boleh dapat cover luas macam gambar kat atas... lebih kurang 100kaki persegi... aku kena beli 2 roll
Pas tuh.. aku beli lak batu kerikir 1 tan... harga RM60...
aku taburkan batu tu kat atas plastik yang aku beli... kononnya pendapat aku... kalau tanah tuh dah kena cover ngan plastik... lambat sikit lalang nak naik... agaknye leeee...
kat dinding tepi rumah jiran aku, yang memang nak buat tempat taman dapur aku... aku letak letak kan aje batu bata yang aku simpan tempoh hari... memang senget benget sebab tanah tu aku tak ratakan dulu... nak cepat... batu tu saja jeee aku letak, nak nampak gambaran kasar bila aku simen nanti... batu yang aku taburkan tu dapatlee cover keseluruhan kawasan tuh... tapi batu nye jarang jarang sikit... tak pe laa lepas nih... batu dah ada cuma beli simen ngan pasir boleh simenkan terus belakang tuh...
bahagian tengah laman belakang tuh aku letak pasu lengkung dari pagar aku... sebabnya... ada budak nakal curi bola yang letak kat bawah pasu tu kat pagar.. pasu tu tak balance... 1 pecah.. tinggal 1... yang tu lee aku letakkan kat belakang tuh... kayu ukuran 1' X 4" yang aku beli kat kedai 2nd hand tuh untuk laluan kaki kat depan aku lemparkan aje kat laman tuh... kononnya nak ada pandangan seni sikit...
memang tak kemas sebab nak cepat siap... lagipun malamnya aku terpaksa bergegas lak nak menyiapkan catering nasi ayam untuk kenduri adik ipar aku.. penat beb! tapi puas...
aku mintak maaf dah lama tak posting kat blog nih... sebab tiada perkembangan yang baru untuk aku cerita... aku lebih aktif posting kat blog saham vs unittrust aku dan kalau nak dapatkan promosi terkini bolehlah layari blog catering aku...






















4 ulasan:

  1. mana ni dah x update pun...

    rumah dah siap ke belum...
    org tertanya je la...

    http://tuanbri.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. tuan bri...
    rumah tuh aku tak buat apa apa lagi..
    cuma pasang 2 biji kipas je yang terkini
    lalang pun setinggi orang
    tunggu duit turun dari langit
    ada aktiviti nanti, aku update.

    BalasPadam
  3. Salam..bro kalau dah cantek laman awak minta update gambar..saya nak jugak tengok2 manatau dapat ilham :)

    BalasPadam
  4. insyallah.
    buat masa nih.. belum ada projek lagi
    tengah kumpul duit untuk next projek
    mungkin lepas raya..

    BalasPadam

Bagi lee komen korang...