Khamis, 20 November 2008

Aaaggghhh tensionnya..

Dinding pagar dah naik.... tak sampai 3 hari dah siap.. cuma belum lepa je dinding dia.. dah nampak bentuk sebenar yang aku lukis atas kertas A4 tuh...

Nak jimat belanja, aku nak pasang pintu gill pagar yang tuan rumah lama simpan kat bilik belakang... save RM1,500 beli yang baru.. TAPI..

aaargghhhh bila cuba nak pasang.... BOLEH TAK MUAT!!!! maksudnya... itu bukan pintu pagar yang asal!!! tension tension... nak jimat tapi over budget nih!!! last last aku pikir, hari Ahad ni nak jual pintu grill tu kat kedai 2nd hand... dapat RM300 - RM400 pun kira ok laa..

Kebetulan memang nak ke kedai 2nd hand tuh... beli basin basuh tangan secondhand 2 biji nak ganti yang pecah kat bilik air... ingat nak beli batang kayu reput, potong potong jadikan laluan ke tangga rumah... kat celah celahnya letak batu sungai..

Semalam aku beli 2 biji sportlight holder nak pasang kat dalam pasu berukir di pagar tuh... RM8.50 je sebiji... bulb nye lak RM10.00 sebiji.. 18 watt..

pintu grill rumah ngan grill beranda 80% siap cat permukaan pertama... esok mungkin siapkan keseluruhan yang gunakan cat minyak...

4 ulasan:

  1. jangan tensen bro. mesti boleh. kalao smooth je idup ni x mencabar. hehehe...

    phase 2 x citer pun.

    BalasPadam
  2. yee leee phase 2 tercicir lak... aku gabungkan phase 2 & 3 sekali... ada lagi yang aku hangin satu badan... pagar yang aku suruh buat dah tak sama lak pagi tadi... kena suruh runtuh balik niii... besok nak cari pasu ukir kat sg buloh....

    BalasPadam
  3. ehhee..x baik mengeluh sokmo.

    -pduing_melo-

    BalasPadam
  4. tak de lah puding.... frust sikit jek bila benda nak buat tak perfect.. hari seharian duk cari pokok bunga... penat tul...

    BalasPadam

Bagi lee komen korang...