Ahad, 30 November 2008

Hati semakin resah..

Pagi tadi aku terus ke kedai 2nd hand tuh... niat nak ambil duit kat tauke kedai yang ambil besi koridor ngan bingkat tingkap aluminium aku.... sesampai jek... aku lak kena jergah ngan tauke tuh... dia kata dia dah salah bagi harga pagar kat aku.. dia kata design pagar aku design lama ngan kecik... tak patut dia ambik RM150.... pas tuh dia komdem bingkai tingkap aku tuh... dia kata siapa nak beli satu bingkai jek... macam nak terkeluar bijik mata dia masa tengking kat aku... aku pun terkebil kebil... patutnya aku yang tengking kat dia... alik alik terbalik lak.. aaaahhhh biarlah... lantaklah... yang sudah tuh sudah lee... aku teringin gak nak ambik lagi barang dia... kipas KDK ngan NATIONAL 3 bilah putih dia jual RM70 jek... bidai macam pejabat tuh... RM30 kalau 3kaki lebih sikit... cantik gak kalau letak kat tingkat rumah... ingat nak letak kat tingkat dapur... yang aku geram gak... ada satu pump air tuh.. 4000 liter satu minit... kuat gak tuh... RM140 dia bagi RM120... kalau projek air terjun kat rumah aku best gak.... kolam tuh aku nak buat pakai tangki air 2nd hand.. ada ukuran dia 4 x 4 dalam dia 3 kaki... 1000gelen air baru RM100.... kalau korang tengok kat sungai buloh... water feature hargee nyee RM1,000 keatas... kalau buat sendiri... RM120 water pump, RM100 tangki air, RM120 tempayan besar jumlah... BARU RM340!... fikir fikirkan....

pas tuh aku ngan adik ipar aku gerak ke sungai buloh hala ke hospital kusta... lagi 3 km nak sampai... aku singgah kedai nursery tepi jalan kat kampung sg buloh... terbelilee 3 pokok gingger red aku pun tak tau cam ne bila dia berbunga... orang suruh beli.. aku beli jeeee.... pas tuh beli batu sungai putih.. 1 beg RM18...

lepas ambik pasu ukir yang aku tempah tuh.... kami gerak ke kedai lampu kat kg melayu subang... ada promosi diaorang buat kat paper.. kipas 4 bilah pakai remote RM162... sesampai jek aku tak jadi ambik kipas tuh... aku ambik kipas 5 bilah... sejuk sikit.. RM199 MELAYANG.. Aku beli yang baru 1 tapi nak beli yang 2nd hand lagi 4....

kereta aku pun dah berat sangat dah... tak boleh nak shopping lagi... terusss jek balik ikut highway..sampai kat rumah baru... terus test letak pasu tuh... ok gak... tapi ada ruang agak besar gak... orang senang jek masuk... kena fikir alternatif nak kecikkan lubang tuh...

tadi kontraktor indon tuh nak mintak balance RM3500 ... ALAMAK!!! CUKUP KE DUIT AKU???

apa apa pun layan dulu klip video masa aku mula mula beli bunga bungaan dulu...

http://www.youtube.com/watch?v=eI_D_q6lmWw

3 ulasan:

  1. bawak2 banyak bersabar. jangan main agree je bila kena pujuk. keras ati skek. fikirkan budget yang ada saje.

    -pusing_melo-

    BalasPadam
  2. betul la puding... budget tinggal sen je lagi nih!!!

    BalasPadam
  3. Salam kedai 2nd hand beli tirai tu kt mana ya?

    BalasPadam

Bagi lee komen korang...