Ahad, 4 Januari 2009

LAMAN BELAKANG: Fasa 1- Gambaran Kasar



Bosan asyik cerita pasal cat rumah ngan pagar.... kali ni aku beralih ke laman belakang....



Ada lee kawasan sikit kat sebelah kiri rumah yang boleh dijadikan taman.... aku fikir lebih elok buat satu taman tanaman sayuran dari pada tanam pokok bunga... sebab kat belakang nih family aku jek yang selalu tengok...... lagi pun aku nak berjimat sikit... maklum lee orang susah cam aku nih.... kena berjimat cermat...



aku fikir nak tanam cili api, cili besar, pandan, serai, kunyit, daun kari, sayur manis, limau purut, .... alaaa benda yang selalu kita pakai masa memasak tuh....



aku ni lak tak suka semak.... maklumlee kalau tanam pandan tu kang, menjalar jalar.... aku takut ngan si"panjang"tu .... kita tak nampak dia... kalau dia patuk.......



cerita pasal ular nih... aku memang takut sangat... ada sekali tu masa bawak kereta.... nampak ada benda hitam berkilat kilat melintang jalan.... aku tak sempat brek.... tapi cam ne aku nak brek.... aku punya takut sampai kaki aku dua dua terangkat!!!!



Yang kelakar nyeee.... bukan nye ular.... tapi tali tape kaset lagu .... bila kena cahaja ngan tiup angin... benda tu macam ular bergerak!!! wakakakakaka.....



Dalam kepala aku... aku nak susun tanaman aku bertingkat tingkat... yang tinggi kat belakang, yang rendah kat depan... senang nak ambil... pas tu tanah tu aku nak letak batu kerikir.... tak payah lagi aku nak potong lalang tumbuh.... pasu lak aku buat ngan batu bata.... nak lebih kontemporari lak aku letak batu pemijak ngan kayu usang sebagai pemijak kaki.... kat keliling taman tu lak aku cadang nak letak rumput carpet.... sempadan kaki lima rumah ngan taman ada longkang... aku tutup longkang tuh pas tu aku letak batu sungai putih.. fffuuuhhhhh!!! dahsyatnye imiginasi!!!



ini baru lakaran kasar jek.... belum final lagi.... aku kena fikirkan dalam bentuk 3D lak....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bagi lee komen korang...