Selasa, 20 Januari 2009

LAMAN BELAKANG: Fasa 3- Pengumpulan Bahan

Wooowwww... dah lama aku tak update blog nih... sibuk tul aku sekarang.... sejak kocek seluar bocor nih, aku terpaksa lupakan jap pasal rumah... ye lee... aku dah berazam nak cari duit lebih awal tahun tuh... alhamdullillah sekarang dah 20 hari melangkau tahun baru.. aku dah berjaya tubuhkan satu syarikat catering perkongsian 7 orang ngan modal RM200!... pagi tadi cuba nasib ambik borang nak buka gerai perayaan Thaipusam kat batu cave tuh... hampeh... borang dah habis!! tak pe takpe tak de rezeki...

Cerita pasal rumah, ngan duit yang amat limited.... aku terpaksa le berangan angan je... free... tak kena bayar... aku tukar je perkataan angan angan tuh ngan perancangan... sedap sikit bunyi nye....

Aku belum kira berapa kos yang kena keluar untuk bahan bahan taman belakang nih... tak berani nak kira sebab kena keluar duit... gigil beb!!
Tapi rezeki tuh datang golek.... kat sekolah bini aku tengah buat renovation... baru siap... ada le lebihan batu bata yang tak pakai... aku pun mintak izin le ambik... adale 2 trip kereta aku penuh ngan batu bawak balik.... save... save... aku agak agak dapat le jimat separuh belanja beli batu... pas ni aku nak tinjau lak mana mana projek renovation rumah orang yang dah siap... batu ada lebih... boleh beli 2nd hand.. silap hari bulan, boleh dapat FREE!!!!
Aku usha gak simen kat sekolah tuh... ada 2 beg lagi yang belum bukak!.. peluang nih... tapi biar dulu seminggu dua... mana le tau contractor tuh nak pakai lagi... batu bata ada lebih lagi... pasir dan batu kerikir lak dah diratakan... melepas aku.... tak pe tak pe tak de rezeki...

Selain dari batu batu tuh.. aku dapat gak satu tin cat minyak warna coklat... ahah! lepas le nak cat sepintu dua daun pintu... dan satu tin "cat undercoat" 17 liter!! wowowww.... boleh balun dinding belakang tuh....

Memandangkan sehari dua nih sibuk ngan company baru aku nih.... aku rasa lepas aku balik dari Medan, Indonesia hujung bulan nanti baru boleh concentrate baik pulih rumah....

(Pergi Medan pun tak kena keluar duit.... dapat free hasil ganjaran capai target sale unit trust aku ahak ahak ahak)

Last day untuk settlekan lelong rumah nih 25 Jan... 90hari dari tarikh beli... aku dah call lawyer ... dia kata nak instruct bank untuk releasekan duit 22 haribulan.... bulan depan boleh pindah rumah baru... YAHOOOOOOOOOOOO!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bagi lee komen korang...