Isnin, 1 Disember 2008

Keputusan yang paling sukar

Entahleee... jiwa aku nih lembut sangat... tak boleh tengok orang lain susah... kalau lee orang tau kesusahan aku.....

Hari ni aku terpaksa dengan berat hati memberhentikan kerja mengecat kedua dua budak tuh... sedih gak nak beritahu diaorang... yang paling terusik bila sorang tuh dia kata nak cari duit nak bayar sewa rumah... dia bawak anak bini sekali.. adusssss..........

Tapi bila fikir balik... aku terpaksa buat gitu untuk kebaikan semua... aku taknak esok lusa kalau aku teruskan, siapa nak bayar upah diaorang... kesian kesian gak... lagi kesian kalau dah buat kerja upah takde... budget aku dah habis .... dah over dah nih... kalau boleh start esok aku kena sendiri bikin cat ngan bersihkan alur hujan atas atap... perit gak sebab tak de tangga tinggi.. tapi apa boleh buat.. aku bukan ada duit!!!

aku terpaksa bayar separuh jek kat kontraktor indon tuh... simpan lagi separuh.. mintak diskaun kat dia.. macam tak layan jek.. dia tak marah aku bayar separuh.. yang terkezutnya lewat petang tadi, aku dapat sms dari kontraktor tuh.. tapi bini dia yang taip... bini dia kata, cubalah mintak diskaun lagi esok... selalunya laki dia bagi... termenung jap aku jadinya... baik sungguh bini dia... siap kata jangan balas sms tuh.. nanti laki dia tau... selalunya bab duit nih orang pompuan tak boleh bawak runding... dalam kes nih... pelik sungguh!!!!

esok, aku akan list kan perkara perkara yang sangat diperlukan sahaja.... yang lain, kirim salam!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bagi lee komen korang...