Isnin, 29 Disember 2008

Selamat menyambut Maal Hijrah

Aku mengambil kesempatan kat sini mengucapkan selamat Maal Hijrah kepada semua pembaca blog aku nih...

Kongsi lee apa Hijrah korang untuk tahun baru nih... terutama dari geng geng pie...

Aku bertekad untuk memperbaiki ekonomi diri dan keluarga... dah ada 2/3 perancangan... insyallah akan dilaksanakan suku pertama tahun 2009....

Dan dah tentu aku akan berhijrah dari rumah murah ke rumah yang lebih selesa dalam sebulan dua nanti... Insyallah...

2 ulasan:

  1. salam maal hijrah jugak.

    tadi terbaca komen kao kat blog pie pasal business 1K. Kao business apa?

    Pagi tadi aku dok tengok MHI, ada shamsuddin kadir. dia pun ada mentioned pasal business 1K. buat business bercakap. kira bagi talk la.

    -puding_melo-

    BalasPadam
  2. wooww!! tak tau lak samsuddin kadir ada mentioned cam tuh!! memang betul kalau ada RM1K... business yang boleh buat yelah jual air liur!!! hahahaha...
    Bermodalkan 1K... aku jadi unit trust consultant... pas tuh buat satu syarikat enterprise yang register ngan kementerian kewangan.. dapat gak lee kontrak bekalan dari upm,uitm, parlimen ngan sekolah sekolah... modal? buat company profil jek... bila dapat kontrak.. menggagau lee cari sedara mara pinjam... 3bulan gomen bayar.. aku bayar balik + sedikit sagu hati.. dan duit lebih dari tu aku beli kacang secara borong... pas tu paket balik kecik kecik (sedap sebut.. repackaging) letak brand syarikat aku pas tu... buat consaiment (aku tak reti ngeja.. maksudnye letak dulu bayar kemudian)... dulu ada lebih 200 kedai runcit ngan resoran.. dah malas lak(sebab sendiri bikin a sampai z) sekarang letak kat koperasi Pusrawi KL jek... Laju bangat!!! senang cerita... berniaga kacang putih!!

    BalasPadam

Bagi lee komen korang...